Ako podporiť imunitu v zime

Autor: Ľubica Trnková | 27.11.2013 o 7:00 | (upravené 2.12.2013 o 0:50) Karma článku: 5,55 | Prečítané:  420x

Teplé letné dni vystriedala zima a s ňou dorazilo i typicky sychravé počasie. Striedavé podnebné podmienky a záťažové zmeny, ktorými je náš organizmus čoraz viac vystavovaný, znamenajú veľké riziko a najmä nebezpečenstvo pre imunitný systém. Ak sa chcete dozvedieť ako si môžete v nadchádzajúcich chladných mesiacoch efektívne ochrániť zdravie a zároveň podporiť obranyschopnosť imunitného systému, čítajte ďalej.

Poruchy imunitného systému môžu byť rôzne. Najčastejšie sa v zime môžeme stretnúť s výskytom infekčných ochorení dýchacích ciest, ako aj s ťažkými močovými a tráviacimi ťažkosťami. Výnimkou niesu ani nepríjemné opary, kožné ochorenia, či chronická únava, ktorá je častokrát spôsobená práve deficitom denného svetla a nedostatkom teplých slnečných lúčov, na ktoré sme boli počas leta zvyknutí.

Najlepším spôsobom, ako predísť opakovaným návštevám u lekára je venovať zvýšenú pozornosť prevencii. Konzumáciou antibiotík, či inak chemicky upravovaných liekov si nepomôžete, pretože práve tie sú, najmä pri chronických ochoreniach, iba dočasným riešením. Spýtajte sa sami seba - viete sa v dnešnom uponáhľanom svete zastaviť a dopriať si dostatok času na to, aby ste vnímali svoje telo a súčasne počúvali jeho potreby, ktoré neustále signalizuje? Mnohí z nás takúto, možno na prvý pohľad nepodstatnú vec, podceňujú. Ja to však volám „regeneračný elixír", ktorým naše telo disponuje a ktoré dokáže spraviť s našim organizmom a imunitou ozajstné divy.

5 základných tipov na posilnenie imunity v zime:

  • kvalitný a dostatočný spánok
  • eliminácia stresu
  • aktívny odpočinok a relax
  • dostatočný pohyb
  • pravidelná a vyvážená strava bohatá na bielkoviny, vitamíny, minerály a stopové prvky

Čo by nemalo chýbať vo vašom jedálnom lístku?

  • dostatok ovocia (pomaranče, kivi, grap, mango, čučoriedky)
  • dostatok zeleniny (karfiol, brokolica, kaleráb, paradajky)
  • denný prísun minerálov (horčík, selén, zinok)
  • ryby, hydina, strukoviny a celozrnné obilniny
  • citrón, cesnak, cibuľa, zázvor, med a šípky
  • kyslá kapusta a tekvica hokaido
  • vlašské orechy, tekvicové semiačka, ovsené vločky
  • za studena lisované rastlinné oleje (olivový, tekvicový, ľanový)
  • výťažky z echinacei a goji
Čomu by ste sa mali naopak pri stravovaní vyhnúť?

  • nevyprážajte
  • nepoužívajte biely cukor a bielu múku
  • nepite alkohol, sladké nápoje
  • nemajte jednostrannú stravu
  • nejedzte posledné dve hodiny pred spaním
  • vyhnite sa veľkým porciám, nepravidelnému stravovaniu
  • pri konzumácii sa neponáhľajte a nevykonávajte súčasne iné činnosti
  • nejedzte vo vypätých situáciách (za účelom zmiernenia stresu, strachu, neistoty, apod.)

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

Británia zatvára hranice, podmienky pre Slovákov už nebudú také dobré

Británia pristúpila k referendu o brexite, pretože sa domácim nepozdávalo vyplácanie vysokých sociálnych dávok cudzincom.

DOMOV

Bilbordy Sulíkovi pripomínajú stretnutia s Kotlebom a Kočnerom

SaS prelepili bilbordy o odvodovom bonuse.


Už ste čítali?