Ako podporiť imunitu v zime

Autor: Ľubica Trnková | 27.11.2013 o 7:00 | (upravené 2.12.2013 o 0:50) Karma článku: 5,55 | Prečítané:  455x

Teplé letné dni vystriedala zima a s ňou dorazilo i typicky sychravé počasie. Striedavé podnebné podmienky a záťažové zmeny, ktorými je náš organizmus čoraz viac vystavovaný, znamenajú veľké riziko a najmä nebezpečenstvo pre imunitný systém. Ak sa chcete dozvedieť ako si môžete v nadchádzajúcich chladných mesiacoch efektívne ochrániť zdravie a zároveň podporiť obranyschopnosť imunitného systému, čítajte ďalej.

Poruchy imunitného systému môžu byť rôzne. Najčastejšie sa v zime môžeme stretnúť s výskytom infekčných ochorení dýchacích ciest, ako aj s ťažkými močovými a tráviacimi ťažkosťami. Výnimkou niesu ani nepríjemné opary, kožné ochorenia, či chronická únava, ktorá je častokrát spôsobená práve deficitom denného svetla a nedostatkom teplých slnečných lúčov, na ktoré sme boli počas leta zvyknutí.

Najlepším spôsobom, ako predísť opakovaným návštevám u lekára je venovať zvýšenú pozornosť prevencii. Konzumáciou antibiotík, či inak chemicky upravovaných liekov si nepomôžete, pretože práve tie sú, najmä pri chronických ochoreniach, iba dočasným riešením. Spýtajte sa sami seba - viete sa v dnešnom uponáhľanom svete zastaviť a dopriať si dostatok času na to, aby ste vnímali svoje telo a súčasne počúvali jeho potreby, ktoré neustále signalizuje? Mnohí z nás takúto, možno na prvý pohľad nepodstatnú vec, podceňujú. Ja to však volám „regeneračný elixír", ktorým naše telo disponuje a ktoré dokáže spraviť s našim organizmom a imunitou ozajstné divy.

5 základných tipov na posilnenie imunity v zime:

  • kvalitný a dostatočný spánok
  • eliminácia stresu
  • aktívny odpočinok a relax
  • dostatočný pohyb
  • pravidelná a vyvážená strava bohatá na bielkoviny, vitamíny, minerály a stopové prvky

Čo by nemalo chýbať vo vašom jedálnom lístku?

  • dostatok ovocia (pomaranče, kivi, grap, mango, čučoriedky)
  • dostatok zeleniny (karfiol, brokolica, kaleráb, paradajky)
  • denný prísun minerálov (horčík, selén, zinok)
  • ryby, hydina, strukoviny a celozrnné obilniny
  • citrón, cesnak, cibuľa, zázvor, med a šípky
  • kyslá kapusta a tekvica hokaido
  • vlašské orechy, tekvicové semiačka, ovsené vločky
  • za studena lisované rastlinné oleje (olivový, tekvicový, ľanový)
  • výťažky z echinacei a goji
Čomu by ste sa mali naopak pri stravovaní vyhnúť?

  • nevyprážajte
  • nepoužívajte biely cukor a bielu múku
  • nepite alkohol, sladké nápoje
  • nemajte jednostrannú stravu
  • nejedzte posledné dve hodiny pred spaním
  • vyhnite sa veľkým porciám, nepravidelnému stravovaniu
  • pri konzumácii sa neponáhľajte a nevykonávajte súčasne iné činnosti
  • nejedzte vo vypätých situáciách (za účelom zmiernenia stresu, strachu, neistoty, apod.)

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Akcia proti Kiskovi je porovnateľná len s únosom mladého Kováča.

DOMOV

Šéf protikorupčného úradu Kovařík: Politikov treba vyšetrovať citlivo

Policajti pri citlivých kauzách nemôžu zisťovať všetko, musia brať ohľad aj na česť politika, tvrdí Ficov šéf boja proti korupcii Peter Kovařík.

PRIMÁR

Keď mejkap podráždi. Problémy, ktoré vyvoláva kozmetika

Vyberte si kozmetiku, ktorá nepoškodí pleť.


Už ste čítali?